Тема занять з розвитку мовлення на цей тиждень:
Поширення речень за
питаннями
1.
Спишіть речення. Замість
крапок впишіть потрібні слова.
1)
Лікар виписав ...... .
2)
В цій криниці чиста .... .
3)
Моя сестричка любить солодкі
... .
4)
Дівчинка ножем порізала .... .
5)
Взимку ..... обгризають кору з дерев.
Слова для довідок: зайці, рецепт,
цукерки, палець, водиця.
2.
Прослухайте оповідання
М.Коцюбинського “Про двох цапків”
З
одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега підходить чорний
цапок. І той хоче через річку перебратися, і другий. А через річку кладка. Така
вузенька, що тільки один цапок може перейти, а двом тісно. Не схотів білий
цапок зачекати, поки перейде через кладку чорний цапок, а чорний цапок і собі
не схотів заждати, щоб перейшов білий цапок.
Ступили цапки на кладку, зійшлися посередині та й ну один одного лобами і рогами бити!
Бились, бились, та й скінчилося на тому, що і білий цапок і чорний цапок у воду
попадали й потопились.
Перекажіть за запитаннями, а потім
самостійно. Які слова зі звуками [ц] і [ч] ви запам’ятали, запишіть їх.
1)
Хто йде з берега?
2)
Хто йде з другого берега?
3)
Що не хотів зробити білий
цапок?
4)
Що не хотів зробити чорний
цапок?
5)
Що сталося з цапками?
3.
Диктант.
Криничка.
Над
криничкою вербиця схилилась. На гілці кухлик висить. Не минають люди криниці.
Вербичка подає їм кухлик, а криничка ласкаво пригощає водицею. Чистою,
прохолодною, на лугових травах настояною. Усіх щедро напуває криничка. А водиці
в ній не меншає. (В.Чухліб)
4.
Вивчіть скоромовку. Назвіть
кількість звуків [ц].
Цап у
цирку працював, на цимбалах цимбаляв.
5.
Подумайте! Яке слово зайве?
Чому?
Цукор, цуцик, цукровий, цукерка.
Комментариев нет:
Отправить комментарий